Regulamin sklepu internetowego

„drewniakimonika.pl”

 

§ 1

Postanowienia wstępne

 

Sklep internetowy „drewniakimonika.pl” prowadzony jest przez Fundację Firma dla Każdego z siedzibą w Warszawie (00-660 Warszawa) przy ul. Lwowskiej 5/15, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie, Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000569410, NIP: 5252625624, REGON: 362170026 oraz przez wyodrębnioną w ramach Fundacji zorganizowaną część przedsiębiorstwa działającą pod nazwą „Drewniak i Monika” reprezentowaną przez Monikę Siembidę i Miłosza Drewniaka zwanych dalej łącznie jako Sprzedawca.

 

§ 2

Definicje

 

  1. Sprzedawca – podmiot określony w § 1 pkt 1 powyżej.
  2. Sklep – sklep internetowy „https://drewniakimonika.pl/”, za pośrednictwem którego zawierana jest umowa.
  3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  5. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
    z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
  7. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  8. Użytkownik – osoba korzystająca ze Sklepu, przeglądająca zawartość Sklepu.
  9. Towary – towary sprzedawane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu.
  10. Treści cyfrowe – dane wytwarzane przez Sprzedawcę, dostarczane w formie cyfrowej.
  11. Umowa – umowa sprzedaży zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  12. Regulamin – niniejszy regulamin.
  13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy ze Sprzedawcą.

 

§ 3

Kontakt

 

  1. Adres Sprzedawcy: Lwowska 5/15,00-660 Warszawa,
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: sklep.drewniakimonika@gmail.com
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: (+48) 530 616 110
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 04 1140 0026 0000 4521 3600 2440
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach: 15.00-17.00 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy.

 

§ 4

Wymagania techniczne

 

  1. Do korzystania ze Sklepu, niezbędne są:
  • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet,
  • aktywne łącze internetowe,
  • akceptacja niezbędnych plików cookies oraz Skryptów Java,
  • posiadanie aktywnej poczty elektronicznej,
  • Posiadanie aktywnego numeru telefonu.
  1. Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczenia powyższych urządzeń i/lub oprogramowania. W celu korzystania z Serwisu Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego,
    z dostępem do Internetu.

 

§ 5

Informacje ogólne

 

  1. Regulamin jest udostępniany przez Sprzedawcę nieodpłatnie, w sposób umożliwiający na zapoznanie się z jego treścią i jej utrwalenie poprzez zapisanie na zewnętrznym nośniku lub wydrukowanie.
  2. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością z infrastrukturą techniczną Klienta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w złotych polskich i uwzględniają podatek.
  4. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym.
  5. Korzystanie ze Sklepu jest nieodpłatne, ale zakup towarów następuje po zawarciu Umowy sprzedaży.

 

§ 6

Zawarcie i realizacja umowy 

 

  1. W celu zawarcia Umowy za pośrednictwem Sklepu należy wejść na stronę internetową Sklepu, dokonać wyboru towaru/treści cyfrowej za pośrednictwem przycisku „wrzuć do koszyka” lub innego równoznacznego a następnie wypełnić wszystkie niezbędne dane w formularzu, dokonać wyboru metody płatności, metody dostarczenia towaru, zaakceptować niniejszy Regulamin i nacisnąć przycisk „zatwierdź” lub inny równoznaczny.
  2. Wybór jest dokonywany poprzez złożenie zamówienia.
  3. Zamówienia dokonuje się poprzez podanie wszystkich wymaganych do realizacji zamówienia danych oraz opłacenie zamówienia.
  4. W celu zrealizowania zamówienia konieczne jest zaakceptowanie przez Klienta treści Regulaminu oraz podanie niezbędnych danych osobowych.
  5. Poprzez złożenie zamówienia Klient akceptuje warunki sprzedaży, właściwości Towarów/Treści cyfrowych oraz zobowiązuje się do zapłaty ceny.
  6. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy, zgodnie z treścią Regulaminu.
  7. Zawarcie Umowy między Klientem a Sprzedawcą następuje w momencie złożenia zamówienia.
  8. Potwierdzenie zawarcia Umowy pomiędzy Klientem i Sprzedającym wysyłane jest przez Sprzedawcę na wskazany w formularzu zakupu adres e-mail.
  9. Umowa zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  10. Niezależnie, Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e mail, SMS, kontaktując się telefonicznie lub wysyłając wiadomość e-mail.
  11. Sprzedawca dąży do zapewnienia dostępności wszystkich towarów oraz realizacji Umowy. W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia oraz w innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy prawa, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Konsumenta.
  12. W przypadku niedostarczenia przez Sprzedawcę zamówionego Towaru/Treści cyfrowej w uzgodnionym terminie, Klient może po uprzednim wezwaniu do ich dostarczenia rozwiązać umowę.
  13. W razie braku zgodności z umową Klient ma prawo żądać doprowadzenia do zgodności z umową, chyba że jest to niemożliwe lub wiązałoby się z niewspółmiernymi kosztami dla Sprzedawcy. Jeżeli Sprzedawca nie doprowadzi do zgodności z Umową, Klient może otrzymać proporcjonalne obniżenie Ceny lub rozwiązać umowę.
  14. Po rozwiązaniu umowy Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi wszelkie koszty, z wyjątkiem kosztów zapłaconych przez Klienta w okresie, w którym usługi były zgodne z Umową.

 

§ 7

Cena, oferowane metody płatności, dostawa

 

  1. Ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek oraz wszelkie inne składniki.
  2. Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, Cen wystawionych usług, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne.
  3. Zmiany wysokości Ceny związane z jej modyfikacją lub prowadzoną przez Sprzedawcę akcję promocyjną nie mają wpływu na zawarte wcześniej Umowy.
  4. Dokonanie płatności przez Klienta odbywa się przed realizacją Zamówienia.
  5. Klient ma możliwość uiszczenia ceny tylko za pośrednictwem bramki płatności Blue Media.
  6. Klient obowiązany jest do dokonania płatności niezwłocznie w dniu zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  7. Dostawa towarów realizowana jest za pośrednictwem firmy InPost.
  8. Sprzedaż i dostawa odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
  9. Dostawa treści cyfrowych jest darmowa.
  10. Realizacja zamówienia treści cyfrowych następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu Zamówienia.

 

§ 8

Reklamacja

 

  1. Odpowiedzialność za wady fizyczne lub prawne wygasa po upływie dwóch lat od dnia otrzymania towaru/treści cyfrowych.
  2. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
  3. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; żądania Klienta oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia, chyba, że z przepisów prawa lub odrębnych regulaminów wynika inny termin, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.

 

§ 9

Prawo odstąpienia od umowy

 

  1. Konsument może odstąpić bez podawania przyczyny od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadania kupionych rzeczy a od Umowy Dostarczenia Treści Cyfrowych w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  2. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  3. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty poprzez przesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem e-mail – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3.
  4. Towary powinny być odesłane w stanie nienaruszonym.
  5. Skutki odstąpienia od Umowy:
  • w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  • w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  • zwrotu płatności Sprzedawca dokona niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.

6. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
  • w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
  • o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.

7. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

8. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.

9. Niniejsze postanowienia (§ 9) mają zastosowanie do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

 

§ 10

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

§ 11

Dane osobowe w Sklepie internetowym

 

  1. Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Klientów.
  2. Dane osobowe są przetwarzane w celu korzystania z usługi i zawarcia umowy (złożenia i realizacji Zamówień), rozliczenia umowy (rachunkowym), rozpatrzenia reklamacji w przypadku jej złożenia przez Klienta, wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi, a także w celach archiwizacyjnych na podstawie art. 6 ust 1 lit b, c, i f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanej dalej jako RODO.
  3. Dane osobowe Klientów są przetwarzane również w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług Usługodawcy na podstawie art. 6 ust 1 lit a (w zakresie i celach każdorazowo wskazanych w formularzach zgody) lub f RODO. Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych w celach marketingowych. Kupujący może wyrazić zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących Usługodawcy.
  4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do zrealizowania usługi, rozpatrzenia reklamacji lub okres przewidziany przepisami prawa. Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust 1 lit a RODO) będą przetwarzane najpóźniej do momentu wycofania zgody.
  5. Zakres przetwarzanych danych osobowych Klientów jest następujący: imię, nazwisko, opcjonalnie nazwa firmy, nip, regon, adres, inne dane kontaktowe, adres poczty elektronicznej, numer telefonu.
  6. Sprzedawca przetwarza ponadto dane eksploatacyjne w zakresie adresu IP urządzenia Klienta w celach technicznych, a także w celach statystycznych.
  7. Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, oraz uzasadnionego żądania ich usunięcia, prawo żądania ograniczania przetwarzania danych osobowych, przenoszenia danych osobowych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych – w każdym momencie. Cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem Ponadto Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
  8. Dane osobowe są przetwarzane z zachowaniem środków technicznych i organizacyjnych zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach o ochronie danych osobowych.
  9. Dane osobowe mogą zostać udostępnione organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a także innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów podpisanych ze Sprzedawcą przetwarzają dane osobowe, których Administratorem jest Sprzedawca.
  10. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz wykonania umowy sprzedaży czy rozpatrzenia reklamacji.
  11. Pliki cookies lub inne pliki o podobnym charakterze są wykorzystywane przez Sklep na zasadach opisanych w odrębnym dokumencie Polityki Prywatności.
  12. We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy o kontakt za pośrednictwem e-mail lub poczty tradycyjnej – dane kontaktowe wskazane w § 3 Regulaminu.

 

§ 12

Postanowienia końcowe

 

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
  3. O ile obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym a Klientem, zostaje poddane właściwości sądów polskich, właściwym miejscowo dla siedziby Sprzedającego.
  4. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach Sprzedawca będzie informować poprzez zamieszczenie informacji w Serwisie.